Kaffepaus 1 år - Kaffepaus: Live

Den enmansdrivna, ideella populärtidskriften Kaffepaus.com fyller ett år. Det firas med en musikfestival på eftermiddagen i centrala Stockholm, Lava.

Alexander Forsén heter eldsjälen och är 19 år. Han har ansökt om "En Snabb Slant" på 10 000 kronor för att kunna möjliggöra eftermiddagsfestivalen, helt på egen hand.

De band som kommer är:

*Nhess
*Björn Kleinhenz
*Bloody April
*Immánu El
*Lasse Lindh

Nhess är ett elektropop-demoband som kommer från Stockholm.

Björn Kleinhenz är från Göteborg och spelar glad popmusik som får de kallaste hjärtan att smälta.

Bloody April, ett rockband från Örnsköldsvik, föredetta Starf*ck var den första gruppen (som tidigare
var ett demoband) som intervjuades för Kaffepaus.

Immánu El är ett band från Jönköping som spelar postrock. De känner NÄSTAN Sigur Rós. Live låter de som gruppen Explosions in the sky.

Lasse Lindh är huvudnumret, han är alla poppares favoriter som aldrig någonsin har gett upp. Han var den sista (än så länge) som intervjuades för Kaffepaus. Han kommer att spela akustiskt och förhoppningsvis kommer vi få provsmaka något från hans senaste EP.

OCH DET BÄSTA AV ALLT! DET ÄR FRITT INTRÄDE!

Söndag den 26:e Mars. Insläpp klockan 13.
Jävligt snygg affisch får jag säga. Var det otto som gjorde den? Du får se till att trycka upp den å sätta den lite varstans i innerstan, så kommer det bli fullsmockat på Lava sen. Jag kan hjälpa dig att sätta upp affischer om du vill, typ på universitetet och lite andra ställen.
Det är klart att Otto gjorde affischen. Vi får ordna det där med affischuppsättning på Universitetet.
Det är så hett!
Ramla över det där i sökan på info när Eskalator skulle spela på Lava åt min vän.

Sen såg jag plötsligt en massa fina affischer inne i stan.

Jag lär gå dit :)

Härligt att Kaffepaus är på något sätt stort.

Grattis Kaffepaus ^^
Hazna wrote:
Härligt att Kaffepaus är på något sätt stort.

Då ska kanske Kaffepaus läggas ner när flaggan är på topp? När Kaffepaus är som bäst?
Fan va kul d ska bli på sönda. Men jag har ettpar små frågor.
Hur ska man göra för å va säker på å komma in och kunna se nåt? & ungefär vilken tid spelar Lasse?

Tack på förhand :)
En exakt tid går inte att säga då det är massor med faktorer som gör att tiden när artisterna kliver på scen ändras.

Det är troligen ganska säkert att du kommer in men publiktrycket/publikintresset går inte att förutse.
Det här kommer bli råbra! Såklart att man ska hänga där från och med insläppet!
Alexander wrote:
[quote=Hazna]Härligt att Kaffepaus är på något sätt stort.

Då ska kanske Kaffepaus läggas ner när flaggan är på topp? När Kaffepaus är som bäst?[/quote]
Nejnejnejnej, missförstå mig inet. Menade att själva sidan känns som ett forum. Där man får chans att skriva, lägga ner tid och själ i sina texter. men att det finns en sådan engagerad ELDSJÄL bakom visste jag inte ^^ Som tar kaffepaus från nätet till verkligheten. Det menar jag att det känns så stort ^^

Massamassamassa creds till dig ;)
Alex, du måste ju vara skitstolt nu. Fan vad bra det var! Jag blev typ kär i Immánu El, och Lasse Lindh var grymt mysig han med. Jag funderar faktiskt på att dra å se Lasse den 13e april på Landet också. Jag vet att Helena och hennes polare skulle dra dit iaf. Men man fick så otroligt mycket inspiration av all ny musik man fick höra. Vi måste verkligen ta och repa nån gång snart igen.
← Tillbaka till Artikelarkivet