Jens Lekman är modigare

Den 14 Mars 2004 så såg jag Jens Lekman som förband till José Gonzáles. Han var blyg och inte särskilt modig på scen. Idag den 5:e Augusti 2005 så såg jag Jens Lekman på Parkteatern i Vitabergsparken. Han är känd nu, för ett år sedan, vid pissoaren på Chinateatern så sa några killar till varandra att han var "jävligt rolig" och "honom borde man hyra till en fest". Han är inte blyg längre, en van men tillbakadragen sing/songwriter. Han stod där med en liten gitarr och spelade låtar från hans stora sångarkiv. Det var ganska tråkigt, tills det var tio minuter kvar. Då spelade han Julie, Maple Leaves (på svenska, det var vackert även utan stråkar) och Blackout. Angående hans översättning av Maple Leaves så var det enligt honom bara på grund av att några killar kom och sa att de skulle starta ett coverband som heter Rocky Svennis, humorn har alltså hittat till Jens mellansnack. Synd att det tog fyrtio minuter innan det blev intressant att kolla på honom stå ensam på scen med sina instrument.
han är otroligt sötig och den 19:e har turen kommit till mig : )
Hello, can somebody translate this text about Jens Lekman?
Thanks
← Tillbaka till Artikelarkivet