Nästa "Månadens band"
..tycker jag ska vara Nirvana, Muse eller Pearl Jam. Sjukt grymma band.
Jag instämmer angående alla tre band! Glöm inte bort Interpol.
Har faktiskt aldrig hört dom. Kanske borde ta och göra det =)
By Heart? :P
Men borde det inte finnas kriterier för vad som utmärker ett band och gör det till Månadens?
Valet av Kent tycks ju peka på om bandet är aktuellt med ny platta eller spelning eller på annat sätt, men ska det även inkludera t.ex. Månades Nykomlingar?
Redigerat av Cris · 2 apr. 2005 23:21
Bra diskussion du har tagit upp Cris! Jag valde Kent bara för att det är ett bra band, helt enkelt. Och det gjorde inte saken sämre att de har släppt album och är aktuella på alla håll (media och spelningar osv).
Än så länge så är det jag som bestämmer vilket band som kommer upp men jag påverkas naturligtvis av vad besökarna tycker.
Nirvana är ju alltid hett i alla väder, man kan aldrig tröttna på dem på något sätt, dem är eviga. Men det beros på, interpol är ju sådär indie och bra och kanske inte så kända för endel människor, så kanske dem skulle vara mer intressanta? nirvanas historia borde väll de flesta kunna.
men det är ju lord alex som bestämmer haha.
just det, påtal om kent ----->
http://www.nojesguiden.se/musik/article.asp?aID=11244&txt=kent,CRB in my heart.
Carl är en besserwisser, han är ju ingen riktig musikjournalist, han sitter ju bara och tycker att han är bra och sitter och smider "roliga" punchlines. Usch och blä för gratistidningsannonsraggande-journalistik.
Kaffepaus är ju så mycket bättre, än så länge. :P
Kaffepaus är bästa forumet på nätet. Superbra idé att starta det Alexander !
Klart Nirvana är evergreen !
Det är bara läsa vad jag skrivit om dom under "Musik" :)
Redigerat av Mona · 5 apr. 2005 18:39
Hm, eftersom jag verkar vara den enda som spontant vill försvara Kent så får jag väl göra det.
Men en annan recenscion. Orkar inte köra mitt eviga "rant", då kommer folk bara bli sura :P
http://www.dagensskiva.com/index.asp?datum=2005-03-17 Så du försvarar Kent med en dsc recension?
Njae, just i detta fall svarade jag väl på den recension Rut lade fram, med en annan recension.
Jag skulle kunna rabbla ett långt försvarstal ifall någon var intresserad av det, men då skulle jag nog bara måla ut mig själv ännu mer som den Kentare jag är och förmodligen göra lite folk irriterade med min fjortisaktiga fanatism :)
(för övrigt så har jag ingen koll på vad Dagensskiva är för slags sajt/tidning eller vad den håller för kvalité...)
Redigerat av Cris · 8 apr. 2005 00:57
Dagensskiva brukar ibland klanta till det ordentligt.
T.ex. så tyckte Emelie att låtarna Syster Dyster och Julia vara två olika låtar. Fast de är exakt samma!
http://www.dagensskiva.com/index.asp?datum=2004-11-29 Haha, nobody's perfect ;)
Varför inte tarantula? De är feta.
Hey, ett litet seriösare förslag från min sida.
The Delgados ska ju upplösas nu så då vore dom kanske ett bra val?
Jag tycker dom gör sjukt vacker musik.
Cris wrote:
The Delgados ska ju upplösas nu så då vore dom kanske ett bra val?
Låttips?
Light Before We Land
Woke From Dreaming
If This Is A Plan
Två av låtarna finns här
http://www.mantrarecordings.com/delgados/biog.htmlLight Before We Land kan antingen höras som soundtrack till animéserien Gunslinger Girls eller laddas ner av mig via MSN, annars vet jag inte...
Ojdå dom har jag aldrig hört. röstar ändå på MUSE :D
Oj, det börjar bli rätt öde här. *ökendammboll rullar förbi*
Så. Varför tycke rjag att Muse ska bli nästa "Månadens Band":
Fantastiska. Läs bara Alexanders recension på Musikteamet på Playahead av deras skiva Absolution så förstår ni.
Annars hänvisar jag till Musikavdelningen här på Kaffepaus =)
Redigerat av Mona · 16 apr. 2005 23:16
För oss som inte längre är aktiva PA:are så tycker jag att denna recension gärna får läggas upp här på det lite mer classy kaffepaus.com, eller vad sägs? :)
Låter som en jättebra idé!
Okej jag skickar in den någonstans här i forumet då :)
Det känns ju som att Muse kommer på tal och blir omskrivna, månadens band har valt sig självt?
I princip ja :P
Jag tycker att Alexander ska få all ära för det.
Innan hans recension hade jag bara hört en låt med Muse. Recensionen väckte mitt intresse så jag började avguda Muse lika mycket som Nirvana. Sen spred jag vidare "budskapet" hit och nu lyssnar även Cris på det :D
Unbelievable.
Ja, nu är Nirvana månadens band! Perfekt!
Nästa månad tycker jag bör gå till Pearl Jam.
Muse ska få November eller December. Det är "deras" månader.
Men Pearl Jam nästa, eventuellt Broder Daniel.
Mona wrote:
Ja, nu är Nirvana månadens band! Perfekt!
Nästa månad tycker jag bör gå till Pearl Jam.
Muse ska få November eller December. Det är "deras" månader.
Men Pearl Jam nästa, eventuellt Broder Daniel.
JA! BD BD BD BD BD!! (L)
HÅLLER MED!! BD!!!
"Confusion, confusion, confusion...." ;)
Cris wrote:
HÅLLER MED!! BD!!!
"Confusion, confusion, confusion...." ;)
"I love you, I love you" Hihi :)
BD MÅSTE DET BLI!! :D
Är det bara jag som anser att By Heart borde få en månad?
De har ju ändå spelning den 22 juni ;)
EDIT: Tydligen så är det nog JULI inte juni. *Förflyttar surt lyckans dag fram en månad*
Redigerat av Hazna · 31 maj 2005 03:04
Senaste nytt!
By Heart har skrivit på förlagskontrakt och ska någon gång i veckan skriva ett skivkontrakt med ett tysktbolag.
Det vet nog de flesta redan, men ändå.
Fan vad bra! Killarna får äntligen vad det förtjänat sedan röda skivan.
Tack för den goda nyheten. Nu låser jag tråden som är väldigt väldigt lång och krånglig. :)