KENT
(Bild saknas: 20050521_020548_46901000.jpg)

Malmö, Limhamnsfältet 20 maj 2005.

Jag är inte bra på att skriva recensioner och grejer så jag ska bara försöka att berätta hur underbart det var igår, ur min synvinkel.

Anna var tråkig, men hon har en fantastisk röst och det såg ut som om alla var insjunkna i låtarna ändå. När Anna var klar med sitt framträdande var väntan inte klar, vi fick vänta ytterligare en kvart och när det var inne på småsekunderna kändes det som om hela tältet skulle expoldera. När det var ett fåtal sekunder kvar hörde vi introt till 400 slag. Det spreds extas runt om i hela tältet och alla skrek som galningar, och så fortsatte det under princip hela kvällen. Vinternoll 2 var helt fantastisk underbar. "Och dom säger att stan har blivit tyst och ful och öde älskling". När max 500 exploderade, expolderade även vi och resten av publiken. Jocke hade egentligen så mycket att säga mer än "tack ska ni ha" efter varje låt och sen virrade han om att han alltid glömde första raden på palace & main. Under 747 kom tårarna och jag rös i hela kroppen. Sedan försvann Jocke från scenen och gick över till en liten scen i andra delen av tältet och spelade NDBPM, resten av bandet stod på scenen. Det var en lugn stämning unde hela låten och den var otroligt vacker. I princip alla sjöng med (de som var kent-fans iafl). På slutet expolderar Jocke totalt, iofs var Jocke tänd under hela konserten. Introt till MIDVH var helt fantastiskt och vi expolderade och började hoppa, skrika, sjunga med och var helt frälsta. "...jag tittar över axeln och ser dig blinka till, jag kan få dig när du vill". När Jocke börjar sjunga på "vi ska alla en gång dö" faller ett konfettiregn över oss och jag vill inte att kvällen ska ta slut. Men tyvärr, så tog även denna magiska kväll slut.

Personligen tycker jag att publiken var smått lam. Jag kan inte beskriva hur hela upplevelsen var med ord, men denna aftonen var fantastisk, magisk, energi, tårar, kärlek, glädje, underbar, svett och, ja, de är de ord som jag kan beskriva det med. Jag tyckte det var synd att de inte sjöng "om du var här" eller andra äldre låtar.

Låtlista:

01. 400 slag
02. Sundance Kid
03. Kevlarsjäl
04. VinterNoll2
05. Max 500
06. Socker
07. En timme en minut
08. Oprofessionell
09. Romeo återvänder ensam
10. Musik non stop
11. Dom andra
12. Den döda vinkeln
13. Cowboys
14. Klåparen
15. Kärleken väntar
16. Palace & main
17. 747

18. Järnspöken
19. När det blåser på månen
20. Ingenting någonsin
21. Kräm
22. Mannen i den vita hatten (16 år senare)

Priser:
Tröja: 200 kr. (jag köpte en med texten KENT, fanns andra, men tror att de kosta samma)
Pin: 10 kr.
5 st pins: 40 kr.
Nyckelband: 50 kr.
sen kommer jag inte ihåg vad där mer fanns. :/

Bilder:
http://www.rockfoto.nu/?i=bild&intId=6742&intSpelning=271&intBand=78

//Popflickan som är i extas.
← Tillbaka till Artikelarkivet