Hur upptäckte du Kent?
Tack vare att jag blev olyckligt kär i en kentare på en språkresa i Österrike. Fast jag blev Kentare på riktigt när en sommargranne spelade "Socker" för mig och med en veckas mellanrum så visades "En timme" med Kent på ZTV.

Tack slumpen.
En vacker dag i februari år 2003 råkade jag zappa in på mtv och fick höra "Kärleken väntar" för tionde gången kanske. men samtidigt som jag hörde den upptäckte jag för första gången hur mycket jag gillade den låten. Sedan började jag lyssna på fler av deras låtar och jag gillade deras musik mer för varje låt jag hörde. Och idag är jag genomfrälst av dem. =)
Jag stod och lyssnade på olika CD-skivor i en skivaffär för 2 år sen (?), då jag av en slump tog fram Kents "Vapen & Ammunition". Jag satte igång Pärlor, och tyckte att det var den vackraste låten jag hört på länge.
Men ändå fastnade jag inte helt för Kent förrän nu, när den nya plattan "Du & Jag Döden" kommit.
Den döda vinkeln fick mig att fastna på en gång. Så nu är jag lite mer.. "insatt".
Det är ett fantastiskt band.
Den första låten jag hörde, tror jag, var "Music Non Stop". Men under den tiden jag hörde den så gjorde jag som alla andra och "tyckte" att de var jättedåliga för att jag ville hålla mig på skolklassens sida. Sen när jag började på Scouterna hände flera gånger att jag hörde Kent och en kort tid innan "Vapen & Ammunition" kom så var jag tvungen att sluta låtsats och börja älska Kent.
Kent är fantastiska. Inte bäst, men fatastiska.
← Tillbaka till #001 - Kent (April 2005)