Muse
Känner att det är dags att skapa en ny tråd.

Muse.
Att lyssna på Muse är som att känna att man blivit sliten mellan himlen och helvetet samtidigt.
Alla dina inre organ försvinner och ersätts med luft som bara expanderar och expanderar..
Så stänger man av skivan och all luft försvinner och du känner dig död men lycklig.
Inte nog med den tillfredsställande smärtan, så kommer en smärta som inte är så fullt bekväm och kallas tinnitus.
Men det är det värt.

Absolution är den grymmaste skivan Muse har släppt och en bättre skiva än den är omöjlig att hitta.

Jag är besatt av Muse
Jag erkänner.

Vilken är din favoritlåt, om du hört någon, och vad tycker du om Muse?

Redigerat av Mona · 9 okt. 2005 01:14

Helt klart Butterflies and Hurricanes. Den låten har hjälpt mig så otroligt mycket! All den stress och press påminde Muse om men tog bort den och jag blev så mycket lyckligare, precis som Mona säger. Den 18/2 i år så skrev jag en dagboksanteckning om musikens men speciellt låtens makt:

Det är egentligen så mycket jag borde ha gjort men blir ogjort. Punkt ett blir till två och fortsätter att öka intill förbannelse. Att jag sedan tar det på så blodigt allvar gör det inte bättre. Tack och lov att jag lyssnade på Muse's låt "Butterflies and Hurricanes" på olagligt hög nivå i mina lurar under halva natten.

"don't,
let yourself down
don't let yourself go
your last chance has arrived"

Det är ironi, fattar ni inte det? Jag har visst fler chanser! Det är ju en fucking knytnäve i ansiktet mot samhället som ställer så enorma krav! Varför ska jag vara bäst? Det kan alltid bara bli bättre. Tänk vilken makt musiken har, de senaste veckor av grubbleri och tänkande som låg som en sten inom mig försvann efter sjukt mycket lyssnande av en helt otrolig rocklåt.

Jag ska visa er som inte tror. Och för er alla underbara människor som gör det, och för er alla andra som ännu inte vet om hur mycket jag tycker om er; det är er jag kommer att visa min obegränsade uppskattning.
Jag har laddat ner *stygga mig* Absolution, men i nåt konstigt format, "flac." heter det :S

WinAmp läser inte filerna, inte Windows Media Player heller...vad göra?
Det löste sig förresten...

*praised be google*
← Tillbaka till Musik